خرید خانه در ترکیه
نوشته شده توسط : عر فان

خرید خانه در ترکیه

ایا به فکر خرید خانه در خارج هستید؟ خرید خانه در ترکیه شاید همان چیزی باشد که شما میخواهید. در چند سال اخیر سازه های بسیار بزرگی در ترکیه اجرا شده اند که برای خرید خانه در ترکیه مناسب هستند. بنابراین قیمت خرید خانه در ترکیه نیز در املاکی های کل جهان  افزایش یافته و مورد توجه قرار گرفته است. شرکت های بزرگ خانه سازی در ترکیه در تلاش برای ساخت های فوق لاکپری در مناطق عالی برای فروش هستند. البته قبل از اطلاعات دادن در مورد خرید خانه در ترکیه و ترغیب شدن شما, بهتر است در ابتدا شروع به شناخت این کشور بکنید. تیم متخصص ما برای شما عزیزان مطلب مهمی را اماده کرده است. نوشیدن چای یک سرگرمی و رسم در ترکیه محسوب می‌شود. در فروشگاه‌های بزرگ معمولا برای بچه‌ها نیز چای سیب سرو می‌شود. ترک‌ها چای را با وسیله‌ای شبیه قوری و کتری آلمینیومی دم می‌کنند و در برخی روستاها سرو چای به مهمان واگذار می‌شود که نوعی رسم قدیمی است. در ترکیه کارفرمایان موظف به در نظر گرفتن دو زمان استراحت برای نوشیدن چای برای کارکنان خود می‌باشند و از این قانون به راحتی می‌توان به اهمیت این رسم در ترکیه پی برد. با این وجود چای برای اولین بار تنها ۱۴۰ سال پیش به کشور ترکیه راه پیدا کرده است. در ترکیه کافه‌هایی نیز وجود دارد که به باغ‌های چای معروف بوده و مکانی برای وقت گذرانی، نوشیدن چای و بازی تخته می‌باشد.

 استانهای جذاب ترکیه برای توریست ها

غذاهای ترکیه به کباب ترکی و باقلوا ختم نمی‌شوند و این ها تنها غذای اختصاصی ترکیه نیستند بلکه اگر فکر می‌کنید کباب ترکی و شیرینی‌های شربتی مانند باقلوا همه‌ی خوراکی‌های ترکی هستند، کاملا در اشتباه هستید! معمولا در ترکیه غذاهای سنتی بر طبق محصولات محلی همان منطقه تهیه می‌شوند. در مناطق نزدیک به دریای اژه و مدیترانه، استفاده فراوان از گیاهان وحشی و سبزی، زیتون و روغن زیتون و ماهی تازه و غذاهای دریایی، بسیار مرسوم است. این در حالی است که غذاهای ترکی در منطقه‌ی دریای سیاه، دارای فراورده‌های لبنی، ذرت، کلم و لوبیا می‌باشند.

 

 در ترکیه همراه با سرو غذای اصلی معمولا بشقاب‌های کوچکی حاوی محصولات خوراکی متنوع که مزه ( در زبان ترکی به معنای پیش غذای اشتهاآور )نام دارند نیز سرو می‌شوند. این مزه‌ها معمولا همراه با نوشیدنی الکلی سنتی ترکی به نام راکی Raki نیز سرو می‌شوند. مزه‌ها نیز مانند غذاهای اصلی در مناطق مختلف ترکیه متفاوت هستند. از مزه‌های معروف می‌توان به دلمه و حوموس اشاره کرد. لازم به ذکر است که به دلیل استقبال گردشگران، شما می‌توانید تقریبا تمامی غذاهای سنتی ترکیه را در شهرهای بزرگ و توریستی مانند استانبول، آنکارا و ازمیر تجربه کنید. در مورد فرهنگ غذا خوردن در ترکیه می‌توان به این نکته اشاره کرد که اگر یک ترک شما را به رستوران دعوت کرده است، لزوما و قطعا خود او هزینه را می‌پردازد.

 

 سازمان جهانی گردشگری: ترکیه از مهم‌ترین قطب‌‌های گردشگری در جهان است

 

اصطلاحات کاربردی و روزمره در ترکیه

 

 

ترکی یک زبان آسان برای یادگیری نیست. زبان ترکی از نظر دشواری مانند زبان‌های یونانی و روسی می‌باشد، هرچند که به اندازه‌ی زبان‌های عربی یا ژاپنی سخت نیست و البته تلاش‌های شما برای صحبت کردن به زبان ترکی در ترکیه برای شما منافع زیادی را به همراه خواهد داشت! معمولاً ترک‌ها از گردشگران خارجی‌ای که سعی بر صحبت کردن به ترکی دارند، بسیار استقبال می‌کنند. یادگرفتن صرفا چند کلمه و اصطلاحات ترکی همواره باعث ایجاد لبخند و احساس صمیمیت با افراد محلی خواهد شد.

 

علاوه بر عبارات استاندارد که در هر زبان خارجی مفید است، مانند سلام" merhaba  ، "متشکرم" teşekkürler  ، یا "روز خوبی داشته باشید" iyi günler  ، ترکی عبارات کوتاهی دارد که در طول زندگی روزمره ترک‌ها بسیار پرکاربرد بوده و گفتن آنها بیانگر ادب و احترام برای شخص مقابل است.

 ایرانی ها باز هم رتبه اول خرید خانه در ترکیه را گرفتند

afiyet olsun (به معنای واقعی کلمه  " سالم باشد") را به کسی که در حال خوردن یا نوشیدن است، گفته می‌شود که به معنای نوش جان می‌باشد. برای احوال پرسی می‌توانید از اصطلاح"  Nasılsını"  استفاده کنید که به معنای حال شما چطور است؟ می‌باشد.

 

 

 

ترک ها و سؤالات شخصی

 

 

هنگامی که با یک ترک مکالمه‌ای شروع می‌شود، غالباً طولی نمی‌کشد که سوالات شخصی آنها از شما شروع می‌شوند! سؤالاتی که ممکن است کاملاً دلپذیر به نظر نرسند و برای شما جزو سوالات شخصی تلقی شوند، اما عموماً از نظر ترک‌ها منطقی هستند. پرسیدن سوالاتی چون وضعیت تاهل، قصد داشتن فرزندان در آینده، قیمت هتلی که در آن ساکن هستید، و هزینه‌های زندگی در کشور خود و غیره، کاملا برای ترک‌ها عادی است.

 بهترین دانشگاه های ترکیه در سال 2021 | letsgouni

بحث‌های سیاسی یک سرگرمی محبوب در ترکیه است و افراد محلی ممکن است سعی کنند شما را به خاطر عقایدتان درباره‌ی آنچه در کشور شما یا در ترکیه اتفاق می‌افتد، تحت فشار قرار داده و سوال و جواب کنند. گرچه به طور کلی بهتر است قبل از داشتن شناخت کافی از شنونده‌ی خود در ترکیه، نظرات خود را در خصوص سیاست بیان نکنید.

 

از نکات دیگر در خصوص فرهنگ ترکیه، می‌توان به روابط خانوادگی محکم در ترکیه اشاره کرد. خانواده‌های ترک احترام زیادی برای اعضای ارشد خانواده قایلند و آنها را با القاب آقا bey   و خانوم hanim خطاب می‌کنند. بوسیدن و یا تماس فیزیکی برای افراد جوان در مکان‌های عمومی مرسوم نمی‌باشد. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، در ترکیه نیز تا زمانی که خود شخص یک زن دست خود را پیش نیاورد، مرد و زن با یکدیگر دست نمی‌دهند.

 

 

 

تحصیل در ترکیه

 

 تعطیلی سراسری در ترکیه برای مقابله با کرونا

ترکیه با آمار ۹۴.۲ درصد، دارای دومین سیستم آموزشی قابل دسترس برای شهروندانش در دنیا می‌باشد. مهمترین تغییری که دولت ترکیه در طی سال‌های گذشته در سیستم آموزش عالی خود پیاده کرده است، پیروی از پروسه بولونیا بوده که به معنای عضویت در سیستم آموزش عالی کل اروپا می‌باشد. در این حالت مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های ترکیه در سراسر اروپا معتبر بوده و واحد‌های گذرانده شده قابل تطابق در دیگر دانشگاه‌های اروپا می‌باشند. از طرف دیگر ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهایی است که پذیرای برنامه‌های اعزام دانشجوی بین‌المللی چون اراسموس پلاس می‌باشد.

 

ترکیه با جمعیتی بالغ بر ۸۰ میلیون نفر، دارای ۲۰۶ دانشگاه می‌باشد و تعداد دانشجویان در این کشور به ۸ میلیون نفر می‌رسد. از این تعداد دانشجو، حدود ۶۵۰ هزار آنان دانشجویان بین‌المللی هستند. با این تعداد بی‌شمار دانشجو، ترکیه در حوزه‌ی اتحادیه اروپا دارای بیشترین تعداد دانشجو می‌باشد. به طور کلی بالغ بر ۵۸ هزار رشته‌ی مختلف در ۲۰۶ دانشگاه ترکیه ارائه  می‌شوند. بسیاری از رشته‌های ذکر شده به زبان انگلیسی نیز ارائه  شده و در نتیجه دانشجویان می‌توانند با تحصیل در ترکیه، هر دو زبان را به آسانی بیاموزند.

 ایرانی‌ها حدود ۱۶۰۰خانه در ترکیه خریدند | اقتصاد آنلاین

مانند تقریبا تمامی کشورهای دیگر، در ترکیه نیز دانشگاه‌ها به دو صورت دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. سیستم آموزشی در هر دو نوع از دانشگاه‌ها یکسان بوده و شامل مقاطع اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. اکثر رشته‌ها برای مقطع لیسانس ۴ سال به طول می‌انجامد. با این وجود، رشته‌هایی خاص مانند پزشکی ۶ سال و دندان پزشکی ۵ سال به طول خواهند انجامید. دانشجویان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه موظف به گذراندن آزمون ورودی سراسری که در سراسر ترکیه برگزار خواهد شد، می‌باشند.

 

۱۰ دانشگاه ترکیه در لیست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارند و البته اکثر این دانشگاه‌ها در شهرهای استانبول و آنکارا واقع شده‌اند. برای مثال سه دانشگاه  Middle East Technical University، Bilkent و Hacettepe در شهر آنکارا واقع شده و هر سه در لیست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارند.

 

شهریه‌های دانشگاه‌های دولتی ترکیه به طبع بسیار معقول‌تر از دانشگاه‌های خصوصی این کشور می‌باشند. برای مقطع لیسانس، شهریه‌ با توجه به رشته‌ی انتخابی متقاضی متغییر می‌باشد و مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۸۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در دانشگاه‌های خصوصی این مبلغ ممکن است تا ۲۰ هزار دلار نیز تعیین شده باشد.

 استفاده متن و موسیقی مشهور ایرانی در سریال معروف ترکیه ای +ویدئو - Sputnik  Iran

هزینه‌های بازید و زندگی در ترکیه

 

هنگامی که برای سفر و یا حتی مهاجرت تحصیلی یا کاری، کشوری را انتخاب می‌کنیم، قطعا هزینه‌های این روند، فاکتور مهمی در تصمیم گیری ما خواهند بود. هزینه‌ی سفر به ترکیه و بازدید از این کشور معمولا بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. با این وجود هزینه‌های تفریحی و یا زندگی در شهرهای مختلف ترکیه متغییر می‌باشد و می‌توان با اطمینان گفت که شهر استانبول گران‌ترین شهر در سراسر ترکیه است.

 

به طور کلی برای یک دانشجو هزینه‌های زندگی حدود ۴۰۰ دلار در ماه خواهد بود. با این وجود دانشگاه‌های دولتی ترکیه، همواره خدمات و تخفیفات ویژه‌ای را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند.

 

صحبت از هزینه‌های سفر به ترکیه بدون در نظر گرفتن مدت سفر، نوع تفریحات هر گردشگر و سلایق آنان، بیهوده خواهد بود. بنابراین ما در اینجا به ذکر قیمت‌های امور اساسی در طول سفر، مانند هزینه‌های خورد و خوراک و رفت و آمد خواهیم پرداخت. یک وعده غذا در رستورانی معمولی در ترکیه حدود ۳.۷۴ دلار و یک بطری آب معدنی نیم لیتری ۲۳/۰ دلار خواهد بود. برای رفت و آمد و گشتن در شهرهای ترکیه، ما استفاده از وسایل نقلیه عمومی را پیشنهاد می‌کنیم. وسایل نقلیه عمومی در ترکیه عمدتا بسیار مدرن و در عین حال بسیار مقرون به صرفه می‌باشند. قیمت یک بلیت یک طرفه مترو یا قطار در ترکیه ۵۰/۰ دلار و قیمت بلیت نامحدود برای استفاده در یک ماه حدود ۳۷ دلار خواهد بود.

 

ویزای ترکیه

 

برای بازدید از ترکیه شما به ویزای توریستی ترکیه نیاز خواهید داشت، که به شما اجازه‌ی اقامت در این کشور به مدت ۹۰ روز را خواهد داد. گرچه پس از گذشت این ۹۰ روز و تمایل به ماندن بیشتر در این کشور، شما بایستی اقدام به ترک این کشور کرده و دوباره برای ویزای توریستی ترکیه اقدام کنید. با این وجود ویزای ترکیه به آسانی به صورت آنلاین و یا حضوری در فرودگاه، برای اکثر ملیت‌ها ( من‌جمله شهروندان ایرانی) قابل دریافت است و درواقع مدرک اصلی مورد نیاز جهت بازدید از این کشور، پاسپورت معتبر می‌باشد. پر واضح است که با ویزای توریستی ترکیه، شما اجازه‌ی کار و یا تحصیل، حتی برای دوره‌های یادگیری زبان‌های خارجی، در این کشور را نخواهید داشت و در صورت مشاهده‌ی چنین مواردی با شما برخورد قانونی خواهد شد.

وضعیت وخیم کرونا در ترکیه | قرنطینه جدید در آستانه ماه رمضان اعمال می‌شود -  همشهری آنلاین

یک مزیت فوق العاده خرید خانه در ترکیه

در انتها تصمیم داریم که یکی از مزیت های بسیار مهم خرید خانه در ترکیه را برایتان توضیح دهیم. فرض کنید که شما برای مسافرت های ترکیه خود میخواهید در این کشور خانه ای بخرید. در این صورت خانه شما در سایر روزهای سال خالی خواهد بود و این از نظر اقتصادی در واقع هیچ توضیحی ندارد. بنابراین میتوانید در روزهایی از سال که در ترکیه نیستید بسپارید به ما که خانه شما را در روز های خالی بودنش به اجاره بدهیم.





:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: